NOVOSTI IZ VOLKSWAGEN-A
14.03.2019

"Dekarbonizacija" - MOLIM?

Dekarbonizacija je važna za zaustavljanje klimatskih promena. Ali šta je tačno iza toga? Šta Volkswagen radi u vezi sa tim?
Dekarbonizacija

„Čista dekarbonizacija“ je ključna reč u Volkswagen-ovoj strategiji održivosti. Kako bi se što je moguće brže ograničile rastuće globalne temperature i smanjila emisija CO2 koje je stvorio čovek, Volkswagen je izričito opredeljen za ciljeve Pariskog klimatskog sporazuma. Na godišnjoj konferenciji za štampu 12. marta 2019. godine, cilj Co2-neutralne mobilnosti igra centralnu ulogu. "Problem sa CO2 je najveći globalni izazov", rekao je nedavno Michael Jost, glavni strateg marke Volksvagen.

Ali šta tačno znači dekarbonizacija u ovom kontekstu? Koji su ciljevi i mere povezane s tim?
 
Termin dekarbonizacija doslovno znači smanjenje ugljenika. Upravo se misli na prelaz u ekonomski sistem koji je održiv uprkos smanjujenju emisije ugljen-dioksida (CO₂). Dugoročni cilj je stvaranje globalne ekonomije bez CO₂. U tom kontekstu, proizvođači automobila, kao što je Volkswagen, moraju dati svoj doprinos zajedno sa drugim privrednim sektorima. Prema IPCC-u (Međuvladin panel o klimatskim promenama), sektor transporta čini oko 14 posto globalnih emisija štetnih gasova - i ta brojka raste. Proizvođači automobila su stoga pozvani da urade svoj posao.

To je jedan od razloga zašto se Volkswagen oslanja na e-mobilnost. Iz današnje perspektive, e-mobilnost je najbolji i najefikasniji način za postizanje klime neutralne, čiste mobilnosti. Ali, to zahteva da se energetska revolucija dosledno pokreće, a dovoljna količina obnovljive energije bude dostupna. U narednih nekoliko godina, kompanija će lansirati najveći spektar e-vozila u industriji - modele ID generacije. Porodica je posebno dizajnirana za e-mobilnost i optimalno iskorištava mogućnosti ove tehnologije:
-          nudi velike domete,
-          obilje prostora,
-          dinamično ponašanje u vožnji i
-          potpuno novi nivo digitalnog umrežavanja.
 
Prvi model koji će krajem 2019. godine početi sa proizvodnjom u fabrici u Cvikau, je kompaktni ID. On će biti lansiran početkom 2020. godine. CROZZ će uslediti ubrzo nakon toga, nakon čega sledi ID. BUZZ i ID. VIZZION sedan. U budućnosti, Volkswagen će ponuditi atraktivne električne automobile u svim segmentima - od kompaktnog segmenta do Volkswagen Bus-a. Cilj brenda je da proda 20 miliona električnih automobila širom sveta godišnje, do 2025. godine.

Emisije CO2 se izbjegavmo od samog početka
 
Ono što je ključno je da Volkswagen ne samo da gradi električne automobile, već i da prati kompletan životni ciklus od sirovina do reciklaže. Električni automobil je „čist i zelen“ samo ako je i struja koja se koristi za izgradnju i punjenje „čista“. Proizvodnja ćelija je i dalje veoma energetski zahtevna, a punjenje automobila sa energijom dobijenom iz uglja predstavlja teret ukupnoj ekološkoj ravnoteži.
 
Kako bi se električni automobili prilagodili održivoj zaštiti životne okoline, upravo ta područja treba rešiti. To je upravo ono što Volkswagen radi sa novim ID-em., koji je već predviđen za proizvodnju ove godine. Emisije CO2 će se izbegavati ili smanjivati od samog početka, a trenutno neizbežne emisije će biti nadoknađene ulaganjima u projekte zaštite životne okoline.

Ukratko: Volksvagen preduzima korake kako bi postigao cilj Pariskog sporazuma o klimatski promenama do 2050. godine. Sa ID porodicom vozila, brend pokazuje da je moguća čista, klimatski neutralna mobilnost. U isto vreme, postoji i velika ekonomska prilika u svemu tome. „Strateški cilj je da postanemo vodeći svetski ponuđač e-mobilnosti, a to se može učiniti fokusom na doslednu dekarbonizaciju, što nam daje jaku konkurentsku prednost“, kaže Georg Kell, predstavnik Volkswagen-ovog nezavisnog savetodavnog odbora za održivost. „U svakom slučaju, on nudi najbolji način za postavljanje zajedničkog kursa za sigurnu i ekonomski uspešnu budućnost na planeti na kojoj treba živeti. "